vrijdag 26 juni 2015

Met Lead Ads van Facebook is solliciteren via Facebook straks een makkie

Begin dit jaar schreef ik een blog over de mogelijkheden die Facebook recruiters te bieden heeft. En nog niet zo lang geleden introduceerden wij vanuit Recruitmentwise de “Job carrousel”, een effectieve manier om op Facebook maar liefst 5 vacatures in één advertentie te tonen.

Nu lijkt het er wederom op dat Facebook met een nieuwe tool gaat komen die ook voor recruiters weer uitermate handig zou kunnen zijn: Lead Ads.



Met Lead Ads maakt Facebook het invullen van een (sollicitatie)formulier supersimpel. Want op basis van de gegevens die Facebook al van je heeft kun je in slechts twee tikjes bepaalde gegevens doorsturen naar de adverteerder (en dat zou jij als recruiter dus ook kunnen zijn). Zo kunnen geïnteresseerden kandidaten jou dus bijvoorbeeld ook al in twee tikjes hun e-mailadres of hun telefoonnummer doorsturen zodat er direct contact op kan worden genomen of een job alert kan worden aangemaakt.

Op dit moment wordt de nieuwe feature nog onder een relatief kleine groep gebruikers getest. Ook wordt er nog goed gekeken of er geen privacywetten worden overtreden. Maar één ding is zeker: zodra Lead Ads beschikbaar komt voor een breder publiek zullen we de mogelijkheden die deze tool voor recruitment biedt zeker nader gaan verkennen!