dinsdag 2 juni 2015

Hoe zet je instagram in voor je recruitment?



Social media heeft zich de laatste jaren ontwikkeld tot een blijvertje. Er komen steeds meer social media kanalen bij en doelgroepen verschuiven van het ene platform naar het andere. Daarom is het van belang om als bedrijf de doelgroep te volgen om met hen in contact te blijven. Een relatief nieuw social media platform dat snel groeit is Instagram.


Instagram is een visueel platform waar vooral jongeren aanwezig zijn. Maar liefst 90% van de Instagrammers is onder de 35 jaar. Het is een mobiel platform waar afbeeldingen en video’s gepost worden. Hierdoor is het vluchtige content om doorheen te scrollen. Ook zijn er geen advertentiemogelijkheden. Je hebt als bedrijf 100% bereik. Dit wil zeggen dat iedereen die jou volgt jouw post ook daadwerkelijk ziet.


Specialist Alice Kaal schreef er een blog over op de website van Adwise internetmarketing en veel tips die zij geeft zijn ook interessant voor recruiters. Dus ben je benieuwd naar de mogelijkheden van Instragram, lees er snel verder op de website van Adwise.