maandag 20 april 2015

Drie key-elementen van een succesvolle recruitmentsite



Wij voeren regelmatig gebruikstesten uit in ons speciaal hiervoor ingerichte UX lab. Op basis van de bedrijfsdoelstellingen en met een aantal geselecteerde ‘proefkonijnen’ uit de doelgroep testen we dan uitgebreid in hoeverre de organisatie met haar uitingen en media aansluit bij de verwachtingen van de betrokkenen.
En, hoe goed je ook denkt dat je het voor elkaar hebt, je zult versteld staan over de resultaten. Gemiddeld komen er zo’n 30 aanbevelingen uit een onderzoek voort waar je direct mee aan de slag kunt.
De kosten voor het uitvoeren van een onderzoek hoeven niet hoog te zijn (een selectie van 5 personen uit je doelgroep is veelal al voldoende om valide conclusies te trekken en een quick-scan kan vaak al binnen 1 werkdag worden uitgevoerd). Maar omdat niet iedereen er direct mee aan de slag kan of wil, zet ik in dit blog enkele belangrijke conclusies op een rij die nagenoeg in iedere situatie van toepassing zijn.

Lees verder op: Recruitmentwise - Online recruitment marketing