zondag 8 maart 2015

Bloggen, het geheime wapen in de war for talent?



Als je jezelf wilt onderscheiden in de markt heb je de beste mensen nodig. Mensen die bovendien geloven in de missie van jullie organisatie en passen bij de bedrijfscultuur. Maar precies het juiste top talent vinden voor je organisatie dat aan al die eisen voldoet valt niet altijd mee. Zeker niet als je ook nog eens actief bent in een sector waar de ‘war for talent’ al is losgebarsten, zoals in de ICT en de techniek.

Recruitment blogging

Er is echter een zeer krachtig middel dat mijn inziens op dit moment door veel organisaties nog over het hoofd wordt gezien: recruitment blogging. Uit een Amerikaans onderzoek onder 1.100 recruitment professionals blijkt dat slechts 22% van de ondervraagden op dit moment blogging actief inzet als middel om lading te geven aan het Employer Brand.

Zelf ben ik een redelijk actief blogger, zoals terugkerende bezoekers inmiddels al hebben gemerkt. Dat komt omdat ik erin geloof dat je door blogs te schrijven veel meer inzicht kunt geven in de werkelijke drijfveren van de organisatie, in het DNA van je merk. Waar geloof je in, waar sta je voor, welke trends signaleer je, aan welke projecten werk je, welke succes vieren jullie en ga zo maar door. Informatie die doorgaans helemaal niet of hooguit zeer goed verstopt in de teksten van een website terug te vinden zijn.

Lees verder over recruitment blogging op: http://www.recruitmentwise.nl