donderdag 26 april 2012

De Brand-Expedition

Afgelopen week was ik op een bijeenkomst van Marketing Minds. Dit keer was onze gastspreker Martijn Arets.

Martijn besloot in 2010 zijn droom waar te maken. Hij besloot de vastigheid in zijn leven in te ruilen voor een uniek avontuur. Gedurende een periode van 5 maanden reedt hij in zijn unieke volkswagen T2 camper door Europa om te praten met de mensen achter 20 toonaangevende merken. Merken als Adidas, Lego, Bang&Olufsen en Allessi. Met als resultaat een boek, door ABN AMRO uitgeroepen tot ondernemersboek van het jaar, een video document, en de titel "Sprout ondernemer van 2011" waarbij hij, als kleine zelfstandige, genomineerden als Reinout Oerlemans en John de Mol achter zich wist te laten. Door slimme, creatieve marketing en handig gebruik van social media.

En het verhaal gaat door. Zijn boek wordt momenteel vertaalt in het Engels en bovendien daagt hij de ruim 100 miljoen fans van de 20 bezochte merken via social media uit om samen met hem van zijn boek het allereerste hardop voorgelezen video boek te maken.

Zijn inspirerende verhaal gaat kortom over ondernemerschap, crowdsourcing en funding, stategie, social media en het creeƫren van waarde.

Op zijn website lees je nog veel meer over dit bijzondere verhaal van de man die zich zeer verbonden voelt met de quote: ‘If you think you’re too small to have an impact, try going to bed with a mosquito in your room’.

Ik vond het in ieder geval een inspirerende presentatie en ga zijn boek deze zomer zeker lezen!

(En nee: ik was geen investeerder in zijn project en heb geen commercieel belang bij de verkoop van zijn boek! ;-))